lördag, augusti 12

Filmtips: Fallen Angel


Gram Parsons har jag skrivit om förr. Nu har jag sett den lysande dokumentären Fallen Angel, där historien om Parsons sorgligt korta liv och karriär berättas av vänner, musiker som Emmylou Harris, Keith Richards och Chris Hillman (från The Byrds och The Flying Burrito Brothers) och inte minst hans fru och andra familjemedlemmar.
Det är massor av fantastisk musik såklart – och så får vi naturligtvis historien om hur ett par av Gram Parsons vänner stal kistan med hans kvarlevor och brände dem i öknen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hey Redaktören!
Upptäckte dina bra åsikter i Isobels blogg.
Fixa ett skrivjobb till mig!
:)
Hör av dig!

Redaktörn sa...

Ähum, smicker kan visserligen funka. Men som redaktör är jag snål, gnällig och inte alltid rättvis. Beware.

Anonym sa...

Det var ju attans skit för eran upplaga ;).
Och det är inte alls legalt att röka på i Holland, de har bara ett annorlunda sätt att tillämpa lagstiftningen för eget bruk .
Alla narkotikaklassade läkemedel är olagliga i alla FN-länder.
Well, blir bara upprörd över alla drogliberaler och att expressens ledarsrkibent verkar hakat på trenden.
Spritkonsumtionen i Norden kan aldrig räknas som "kultur" eller för den delen tycker jag.
Well en avstickare.

Anonym sa...

obs, narkotikaklassade medel ska det vara.Inte läkemedel.
Kaffe är också narkotika enligt fns deffenition. Cigg och sprit likaså.
/Lite att göra men road av den debatten.

Redaktörn sa...

Hoppsan, drogdebatten snubblar in här. Ska vi se det som en hommage till salig Gram Parsons? Som förvisso rökte på och tog andra droger i parti och minut, mig veterligen dock aldrig i Holland. Eller Sverige.

Den som inte läst bloggdiskussionen om narkotikalagstiftningen hittar den hos Isobel:
http://isobelsverkstad.blogspot.com/2006/08/legalisera.html