lördag, april 8

Sakpolitik, skandaler och Redaktörn gör en utflykt vänsterut


Ali Esbati är vänsterpartist och före detta ordförande i Ung vänster. Eftersom hans blogg är extremt välbesökt är jag också där och kikar ibland. Kan inte säga att jag delar hans uppfattning i särskilt många frågor.
I dag har han skrivit om hur medias fokus på regeringspartiets olika affärer gör att den viktiga sakpolitiken försvinner. Och i Alis ögon är det bara vänsterblocket som jagas av drevet.

Jag har skrivit en kanske alldeles för lång kommentar (alla gillar inte sådant) om att politik inte bara handlar om sakfrågor utan också om image och känslor. Jag kanske borde ha publicerat det här på min egen blogg, men nu får ni läsa det här.

Aftonbladets Lena Mellin är som vanligt bra och rakt på sak när hon skriver om socialdemokraternas senaste skandaler och hanteringen av dem.

Inga kommentarer: