fredag, april 28

Några nya länkar

Jag är lite snål med länkar, mest för att det bara blir förvirrande med femtioelva stycken staplade på varandra. Ska det vara ett urval så ska det. Hursomhelst har jag lagt till några i listan här till höger:

Katrine Kielos. Smart, slagfärdig, rolig. Expressen har redan upptäckt denna USA-baserade sosse och feminist och publicerat en text. Mer kommer säkert. Min prognos: så snart Katrine Kielos kommit hem från Amerika kommer hon att kunna välja och vraka bland tidningsjobb och tv-soffor.

Gunilla Kinn. Journalist i New York som bland annat skrivit intressant om fuljournalistik och frilansandets ibland bistra villkor.

Vigg. Om politik och samhälle. Stilistiskt konsekvent: Vigg tar begreppet fågelperspektiv till nya höjder.

Matälskaren. Lisa Förare Winbladh är en av landets främsta matskribenter och vet hur man nördar ner sig i ljuvliga småsaker. I dag har jag till exempel lärt mig vad en tomatillo är. Åsså bjuder Lisa på recept ibland så klart.

Konrad. Heter Olsson i efternamn och bloggar ganska mycket om film, men annat också. Han har ett förflutet som webb-vd, men har kommit på bättre tankar och etablerar sig nu som frilansjournalist. Det verkar gå rätt bra.

2 kommentarer:

Konrad Olsson sa...

Heders!

Vigg sa...

Åh så fina omdömen har jag inte fått sedan jag ... minns inte... tack, är på sin plats att säga.