fredag, november 11

Pålitliga countrybojs

Jag lyssnar mycket på webbradio. Mest på SR. Men som den countrytorsk jag är vill jag utse Bob Harris Country i BBC till höstens höjdare (och så ser han ut precis som man föväntar sig, kolla bilden här intill). Förra veckan hade han John Prine som livegäst i studion. Bara en sådan sak. I veckans program spelar han nya låtar från bl a Ray Wylie Hubbard och Dixie Chicks. Annars är min musiksmak rätt väl överensstämmande med Magnus Erikssons i Svenska Dagbladet. Antar att han är frilans. På sistone har hans recensioner av ny (och gammal) country i det närmaste försvunnit från Svenskans skivsida. Illa. Står jag därmed vilsen och rådlös? Inte då. Eriksson är en av skribenterna som gör gubbrockiga sajten Rootsy.nu till en oumbärlig guide.

Inga kommentarer: