söndag, juni 11

Det finns kärlek i rymden


Minns ni sajberspejs? Cyberspace. Cyberrymden. Under några yrvakna år i mitten av 90-talet var prefixet cyber en populär markör när vi talade och framför allt skrev om den digitala framtiden. Ett annat kärt ordled från samma tid är rave, i DN kallat rejv. Sexrave, raverazzia, ravekommission och kanske rentav raveshock. Gudrun Schyman gick på rave, those were the days.

Cyberspace är ju där vi befinner oss just nu, tänker jag när jag rent fysiskt återfinns på (en förvisso relativt trevlig) institution. Jag har lyckats rigga laptopen med en bricka och ett par kuddar så att jag kan ligga raklång på rygg och surfa och blogga. Här och nu känns det som att det kommer att rädda mitt liv.

Och i går blev den virtuella världen ett med den jordiska. Min gode vän D, alias Vinlusen, kom förbi med en påse delikatesser från honom, Lisa och en rad människor jag aldrig träffat fysiskt utan blivit bekant med genom bloggandet. Cyberkompisar, hade vi nog skrivit i Puls 1995.

I vilket fall som helst blev jag väldigt glad och lite rörd av omtanken. Jag och D petade i oss det mesta av den goda osten medan vi såg Sverige – Trinidad-Tobago.

Tack allihop!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka, du är värd all omtanke, du ofattbart starke.
Men vad föreställer bilden - ditt operationsärr?

Vigg sa...

välkommen tillbaka goe redaktörn... tyvärr kunde jag inte vara med och sala ihop till fler ostar... men jag skall skicka en näktergal till ditt fönster...

Höres
vigg

Redaktörn sa...

Bilden av "hjärtat" föreställer en del av Mars yta. Huruvida den påminner om min opererade bakdel ska jag låta vara osagt.