lördag, oktober 21

Obligatorisk läsning: Kritan i Istanbul


Jag är inte ett dugg förvånad, jag har ändå känt honom i 20 år. Däremot imponeras jag av min gode vän Kritan, vars blogg är en av de mest läsvärda jag vet.
Kritan är lärare till vardags och skriver normalt om skolfrågor och –politik. Då är han också bra. Men nu bor han sedan en månad tillbaka i Istanbul med sin familj och tar ut svängarna lite mer i skrivandet. Läs hans rapporter om taxibedragare, fotboll, dåligt vin och utmaningen att ordna dricksvatten i ett land där nästan ingen förstår vad man säger.

Men Kritan undervisar också. Två av familjens barn går i skolan i bostaden under Turkietvistelsen och det är Kritan som sitter i katedern. Vilket borde göra honom till guvernant. Eller heter det guvernör när det är en man det handlar om?

1 kommentar:

Daniel sa...

Kom till Kritan... Först trodde jag det var Booty Perculator som återuppstått.