fredag, november 30

Veckans freak show – eller med sådana vänner behöver man inga fiender

Billy Butt gillar Anders Gerdin. Det gör jag också. Där upphör lyckligtvis likheterna mellan den fd skivbolagsdirektören och mig.
Dagens Media upplåter plats på webben åt Butt, som skrivit en mycket lång hyllning till Gerdin. Det är bisarr läsning. Texten handlar till stor del om att Anders Gerdin är den enda redaktör som alltid svarat på Billys (många) samtal och sms. På typiskt Buttmanér är den full av namedropping och utfall mot vissa journalister.

Men även andra på Aftonbladet har lyft luren när Billy Butt ringt. Jag, till exempel. En gång när jag satt vid nyhetsdesken ringde han från bilen. Han hade precis stoppats av polisen, jag minns inte varför, och han hoppades uppenbarligen att ett högljutt mobilsamtal till Aftonbladet skulle få konstaplarna att förstå vilken oerhört inflytelserik och viktig person de hade att göra med. Jag avslutade samtalet med en artig gäspning.

Om det är sant att Anders Gerdin genom alla år alltid svarat och alltid tagit sig tid att lyssna på Billy Butts svammel borde han få någon typ av uthållighetsmedalj. Gerdin alltså.

2 kommentarer:

William Butt sa...

Den här historien är INTE SANT. Du har hittat på den från början till slut! Det för att man undrar hur mycket andra nyheter du hittar på?
MvH Billy Butt

William Butt sa...

Om du på fullaste allvar tror att jag är så korkad att jag skulle inbilla mig att ett samtal till AB skulle imponera på eller påverka Polisen då är det du som är rätt så korkad. Kanske dags att granska dig och se vad du är för en....?

MvH
Billy Butt