Sigrid Dahlberg-Krajewski är bara 17 år men en maktfaktor i Modesverige. Hennes blogg är med sina 25 000 unika besökare i veckan en av de populäraste modebloggarna – och en av de 15 bloggar som Hennes & Mauritz valt att bearbeta i en riktad kampanj som fått namnet Gift of the day. H&M skickar helt enkelt plagg ur sina nya kollektioner till bloggarna i hopp om uppmärksamhet.
I dagens Metro (tack E för tipset!) berättas att det händer att kläder tar slut i butikerna när bloggare som Sigrid och Engla Harjunpää skrivit om dem.
Medborgarjournalistiken på nätet förändrar inte bara nyhetsförmedlingen utan skapar också nya marknadsföringskanaler. H&M är inte först med att förstå potentialen, och säkert inte sist heller.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Det lär bara explodera nu. Märkligt det där vad masshysteriska vi är. Lite spännande och lite läskigt också.
Skicka en kommentar